تعمیرگاه گیربکس در مهرشهر

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

تعمیرگاه گیربکس یکی از مکان‌های امن و تخصصی برای تعمیر انواع مشکلات ایجادشده در گیربکس خودروی شما از هر نوعی که باشد است، گیربکس‌های اتوماتیک به دلیل ساختار پیچیده‌ای که دارند برای تعمیر به دانش و مهارت بیشتری نیازمند هستند و تعمیر آن‌ها به کمک ابزارهایی خاص انجام می‌شود به همه دلیل تعمیرات مربوط به این حوزه در تعمیرگاه‌هایی تخصصی انجام می‌شود.

 

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تخصصی

وسیله نقلیه شما نباید روغن گیربکس اتوماتیک را در عملکرد عادی از دست بدهد، بنابراین اگر سطح آن پایین باشد، به‌احتمال‌زیاد درجایی نشتی وجود دارد. برای جلوگیری از آسیب احتمالی به گیربکس، فوراً با یک متخصص خدمات مشورت کنید. همچنین، برخی از گیربکس‌های اتوماتیک فاقد میله‌های اندازه‌گیری هستند یا ممکن است نیاز به بازرسی سطح روغن گیربکس اتوماتیک توسط متخصص داشته باشند. دفترچه راهنمای مالک یا خدمات خودرو را بررسی کنید.

 

تعمیر نشتی روغن گیربکس اتوماتیک

نشت گیربکس باعث ایجاد مشکل جدی برای خودرو یا SUV شما می‌شود. روغن گیربکس را روغن گیربکس نیز می‌نامند زیرا مانند روغن‌موتور، قطعات گیربکس را روغن‌کاری و محافظت می‌کند و از سایر قطعات موتور محافظت می‌کند. اگر نشتی دارید، سطح روغن پایین می‌تواند بر عملکرد گیربکس تأثیر بگذارد و به بخش‌های مهم آسیب برساند. مروغن گیربکسمعمولاً قرمز تا قرمز تیره است.

 

گیربکس خودروی شما دارای یک سری مهروموم است که از لاستیک یا فلز ساخته‌شده است. با دمای متوسط ​​195 درجه فارنهایت تا 220 درجه فارنهایت، همه‌چیز در زیر کاپوت اتومبیل شما بسیار داغ می‌شود و مهروموم‌ها تحت تأثیر این گرما قرار می‌گیرند. فرسودگی و پارگی درنهایت می‌تواند درزگیرها، به‌خصوص واشر تشت را ترک کند و روغن گیربکس از آن‌ها نشت کند.

 

اتصالات گیربکس اتوماتیک

روغن گیربکس مانند خطوط ترمز یا خنک‌کننده شما، از طریق خطوط انتقال به مناطق مختلف گیربکس شما حرکت می‌کند. این خطوط از آلومینیوم یا فولاد ساخته‌شده‌اند. این خطوط بسیار بادوام هستند و برای ماندگاری ساخته‌شده‌اند، اما گرما و سن می‌تواند باعث ترک خوردن آن‌ها شود. وقتی آن‌ها این کار را کردند، خوب، شما آن را حدس زدید. روغن گیربکس به‌جای گردش در گیربکس، از آن‌ها نشت می‌کند.

پمپ

روغن گیربکس توسط پمپ گیربکس از طریق خطوط رانده می‌شود. ازآنجایی‌که پمپ یک اسب بخار است، می‌تواند منبع رایج نشت روغن گیربکس باشد. معمولاً بدنه پمپ درجایی ترک می‌خورد و هنگامی‌که پمپ روغن گیربکس را در سراسر سیستم به حرکت درمی‌آورد، روغن از آن نشت می‌کند یا به بیرون رانده می‌شود. در این مورد، به‌طورکلی یک پمپ جدید مناسب است.

نصب و راه‌اندازی

درنهایت، نصب گیربکس یک کار جدی است و اگر به‌درستی انجام نشود، روغن از آن نشت می‌کند. شایع ترین منبع نشتی گیربکس به دلیل نصب معیوب از پانل گیربکس اتوماتیک است. مخزن به درستی نصب نشده یا از پیچ و مهره های نادرستی برای محکم کردن آن استفاده شده است. چیزی به سادگی این پیچ و مهره ها باعث نشت روغن گیربکساز مزخن می‌شود.

 

خدمات تعویض محور CV / مونتاژ شفت

گیربکس اتوماتیک CV چیست و چگونه کار می کند؟

تمام خودروهای محرک چرخ جلو و تمام چرخ‌های محرک از محورهای CV استفاده می‌کنند. “CV” کوتاه شده برای سرعت ثابت است. شما موتور و گیربکس خود را در ماشین دارید. که روی بدنه خودرو سوار می‌شوند و با سیستم تعلیق نمی‌توانند بالا و پایین بروند سپس سیستم تعلیق و چرخ‌ها را روی ماشین دارید که می‌توانند بالا و پایین بروند تا ضربه‌ها را جذب کنند و در جلوی ماشین، هدایت شوند. محور CV شفتی است که دارای دو اتصال با سرعت ثابت در دو انتهای آن است. یکسر از جعبه‌دنده خارج می‌شود، سر دیگر در توپی چرخ قرار می‌گیرد. این دو مفصل به چرخش محور اجازه می‌دهند همچنان که سیستم تعلیق بالا و پایین می‌رود و شما ماشین را هدایت می‌کنید.

هر یک از اتصالات CV توسط یک اتصال لاستیکی آکاردئونی پوشیده شده است که گریس را در داخل نگه می‌دارد و خاک و آب را خارج می‌کند. به دلیل مسافت پیموده شده، محیط، و فقط فرسودگی و پارگی، این چکمه‌ها ممکن است پاره شوند. هنگامی‌که آن‌ها پاره می‌شوند، چربی فرار می‌کند، خاک و آب وارد مفصل CV می‌شوند و می‌توانند باعث فرسودگی آن شوند. این اغلب باعث ایجاد صدای کلیک از جلوی ماشین در هنگام چرخش می‌شود.

 

چه زمانی محورهای CV تعویض می‌شوند؟

هیچ فاصله زمانی مشخصی برای تغییر محورهای CV وجود ندارد. آن‌ها به‌سادگی باگذشت زمان فرسوده می‌شوند و ممکن است ندانید که چکمه‌های آن‌ها پاره شده است، مگر اینکه ماشین خود را به‌طور مرتب توسط مکانیک بازرسی کنید.

  • هنگام چرخش از جلوی خودرو صدای کلیک می‌شنوید
  • شما متوجه مقدار زیادی گریس سیاه‌وسفید محور در داخل چرخ خود یا روی زمین اطراف ماشین خود می‌شوید.
  • لرزش در سرعت بزرگراه.

چگونه مکانیک‌ها محورهای CV را جایگزین می‌کنند.

مکانیک اراده خواهد کرد:

  • بررسی کنید که شفت محور باید تعویض شود.
  • چرخ را بردارید و محور معیوب را تعویض کنید.
  • تمام بست ها و چرخ‌ها را مطابق با مشخصات کارخانه تنظیم کنید.
  • روغن گیربکس ازدست‌رفته را پرکنید
  • فشار باد لاستیک را بررسی کنید.
  • آزمایش جاده را انجام دهید.

 

آیا رانندگی با اکسل CV فرسوده ایمن است؟

برای یک دوره بسیار کوتاه، بله می‌توانید. بااین‌حال، باگذشت زمان، شما در معرض خطر شکستن CV قرار می‌گیرید و شمارا سرگردان می‌کند. محور CV تنها چیزی است که نیرو را از موتور و انتقال نیرو به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این حیاتی است که شمارا در جاده نگه دارید.

 

هنگام تعویض محورهای cv به خاطر داشته باشید:

  • خودروی شما چندین محور دارد، اما در بیشتر موارد، تنها یکی از آن‌ها نیاز به تعویض دارد.
  • حتی اگر اتصالات CV یا چکمه‌ها تنها قسمت‌هایی از محور هستند که خراب می‌شوند، اغلب توصیه می‌شود کل محور را تعویض کنید.
  • محورهای CV در اقلیم‌هایی که برف دارند و از نمک جاده استفاده می‌کنند،نک جاده  می‌تواند به توپی یاتاقان چرخ خودرو گیر کنند. ممکن است برای تعویض محور CV به قطعات یا نیروی کار اضافی نیاز باشد

 

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی و تعمیر گیربکس اتوماتیک

در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی کلیه خدمات ازجمله تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع برندها، نگهداری و تعمیر و تعویض گیربکس توسط استادکاران حرفه‌ای مجموعه ارائه می‌شوند. اگر مشکلی در  خودروی خود دارید، وسیله نقلیه خود را به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی ما بیاورید. خوشحال می‌شویم که منبع مشکل گیربکس خودروی شمارا پیداکرده و آن را برطرف کنیم.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک یا انجام سرویس های دوره ای گیربکس، با کارشناسان ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

———————————————————

راه های ارتباطی با تعمیرگاه گیربکس دشتی

موبایل (دشتی): ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

اینستاگرام: gearbox_dashti@

کانال آپارات تعمیرگاه گیربکس دشتی

کانال یوتوب تعمیرگاه گیربکس دشتی

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

———————————————————–

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

هادی دشتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای لوکس در این مرکز با ضمانت ۱۲ ماهه انجام می‌شود و کیفیت قطعات استفاده شده برای تعمیر گیربکس خودرو شما تماما درجه یک می‌باشند.

تعمیرگاه گیربکس دشتی بصورت تخصصی فقط در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک فعالیت می‌کند و در صورت نیاز قطعات مورد نیاز برای همکاران در اقصی نقاط ایران ارسال می‌شود.

برای استعلام موجود بودن قطعه مورد نظر تماس بگیرید تا در اولین فرصت با پست به آدرس شما در هر نقطه ای از ایران ارسال شود.

دشتی: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *