تعمیرگاه گیربکس در ملارد

تعمیرگاه گیربکس

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

تعمیرگاه گیربکس برای تعمیر، سرویس و در مواقع خاص تعویض گیربکس اتوماتیک انواع خودروها ایجادشده است، گیربکس اتوماتیک یکی از قطعات مهم واصلی در خودروهای امروزی است، درواقع حرکت خودرو بدون کارکرد گیربکس غیرممکن است، تعمیرگاه گیربکس در ملارد یکی از مراکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو است.

 

موارد خرابی گیربکس اتوماتیک

هرچه وسیله نقلیه شما قدیمی‌تر باشد و مسافت پیموده شده بیشتری روی آن بگذارید، چیزهای بیشتری شروع به فرسودگی و خرابی می‌کنند. آب‌وهوا، شرایط جاده، مواد خارجی خورنده، و عدم نگهداری باعث فرسودگی و پارگی می‌شود. هر چه بیشتر از خودروی خود استفاده کنید گیربکس اتوماتیک بیشتر کارکرده و درنتیجه زودتر خراب می‌شود و به سرویس نیاز پیدا می‌کند. در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک موارد زیر به‌عنوان خدمات گیربکس ارائه می‌شوند:

 

تعویض فیلتر گیربکس

فیلتر گیربکس اتوماتیک آلاینده‌ها را از روغن گیربکس دورنگه می‌دارد. تعدادی از مشکلات ممکن است برای فیلتر ایجاد شود که توانایی آن را برای انجام درست‌کار خود کاهش می‌دهد. آگاهی از علائمی که باید به آن‌ها توجه کنید به شما ایده می‌دهد که چه زمانی لازم است تعمیر انجام شود.

سروصدا
اگر صدای تق‌تق می‌شنوید که نمی‌توان آن را به روش دیگری توضیح داد، بررسی گیربکس ارزشمند خواهد بود. اگر نقصی ایجادشده باشد، باید تعویض شود یا بست ها باید سفت شوند. جایی که فیلترها با زباله مسدود می‌شوند، این نیز می‌تواند دلیل ایجاد نویز باشد.

نشتی
درصورتی‌که فیلتر گیربکس اتوماتیک به‌درستی نصب نشده باشد یا در خود گیربکس نقصی وجود داشته باشد، ممکن است منجر به نشتی شود. تعدادی مهروموم و واشر به‌عنوان بخشی از گیربکس وجود دارد که می‌تواند ترک‌هایی ایجاد کند که باعث نشتی می‌شود. به‌طور مشابه، اگر آن‌ها از جای خود خارج شوند یا ناهماهنگ شوند، نشت نیز می‌تواند ایجاد شود. متوجه خواهید شد که پس از جابجایی خودرو از جایی که پارک شده است، علائم نشتی باقی خواهد ماند.

آلودگی
هدف فیلتر گیربکس این است که ذرات آلوده را از روغن گیربکس دورنگه دارد. اگر فیلتر نتواند کار خود را به‌درستی انجام دهد، روغن گیربکس به‌سرعت به نقطه‌ای می‌رسد که آن‌قدر کثیف است و نمی‌تواند کار خود را به‌طور مؤثر انجام دهد. درجایی که آلودگی به حد معینی می‌رسد، می‌تواند بسوزد و منجر به نیاز به تعمیر گیربکس شود. روغن گیربکس را به‌طور مرتب چک کنید، نه‌فقط سطح آن، بلکه برای تمیز بودن آن.

ناتوانی در تعویض دنده
اگر متوجه شدید که نمی‌توانید به‌راحتی دنده را تعویض کنید یا اصلاً کار نمی‌کند، ممکن است مشکلی در فیلتر گیربکس ایجادشده باشد. به همین ترتیب، اگر چرخ‌دنده‌ها بدون دلیل ساییده شوند یا هنگام تعویض دنده، وسیله نقلیه بالا برود، ممکن است مشکل درنتیجه فیلتر گیربکس معیوب باشد.

بوی سوختن یا دود
درجایی که فیلتر با ذراتی که برای محدود کردن آن طراحی‌شده است مسدود شده باشد، می‌تواند بوی سوختگی ایجاد کند. در موارد شدید، می‌تواند منجر به منظره ترسناک دود خارج‌شده از موتور شود.

اکثر سازندگان خودرو توصیه می‌کنند که فیلتر گیربکس را هر 30000 مایل یا هر دو سال یک‌بار تعویض کنید – هرکدام زودتر اتفاق بیفتد. هنگام تعویض فیلتر گیربکس، روغن گیربکس و واشر گیربکس نیز توسط کارشناسان تعویض می‌شوند.

 

تعمیر ماژول کنترل گیربکس اتوماتیک

ماژول کنترل گیربکس کامپیوتری است که از قطعات الکترونیکی تشکیل‌شده است و بنابراین در برابر آسیب‌های ناشی از گرما آسیب‌پذیر است. گرما هرگز برای الکترونیک خوب نیست و این شامل TCM ها نیز می‌شود. محفظه فلزی و پلاستیکی TCM شما برای محافظت از آن در برابر گرما طراحی‌شده است، اما ممکن است شکست بخورد.

لحیم‌کاری بد دربرد مدار TCM

اگر مدار ماژول کنترل گیربکس به‌درستی لحیم نشده باشد، TCM ممکن است پیش از موعد از کار بیفتد. مانند هر مشکل دیگری، اگر وسیله نقلیه شما کاملاً نو است یا هنوز تحت گارانتی است، می‌توانید از سازنده بخواهید که برای رفع مشکل هزینه پرداخت کند.

سیم‌کشی معیوب TCM به ماژول‌های کنترل دیگر

سیم‌کشی معیوب بین TCM و سایر ماژول‌های کنترل خودرو می‌تواند باعث کوتاه شدن TCM شود، به این معنی که بیش‌ازحد بارشده و سوخته است. سیستم‌های الکترونیکی خودرو بسیار حساس هستند و اضافه‌بار ولتاژ یا آمپر مطمئناً می‌تواند باعث خرابی قطعات از این نوع شود. مراقب سیم‌های فرسوده، پوسیده یا بریده اطراف TCM باشید.

لرزش

لرزش برای وسایل الکترونیکی هم خوب نیست. خود موتور لرزش ایجاد می‌کند و با افزایش سرعت و دور در دقیقه افزایش می‌یابد. دست‌اندازها در جاده باعث لرزش وسیله نقلیه شما می‌شود. ا

 

نحوه تعویض ماژول کنترل گیربکس خراب

به‌طورمعمول، شما نمی‌توانید ماژول‌های کنترل گیربکس را تعمیر کنید. اگر آن‌ها معیوب هستند، به‌سادگی باید تعویض شوند. اگر مشکل TCM باشد، به یک TCM جدید نیاز خواهید داشت. در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی به‌عنوان تعمیرگاه گیربکس در ملارد کلیه مشکل و خرابی‌های ماژول کنترل گیربکس اتوماتیک در انواع خودروها بررسی و توسط کارشناسان رفع و تعمیر می‌شوند.

 

سؤالات متداول

آیا می‌توانید با ماژول کنترل گیربکس خراب رانندگی کنید؟

گیربکس در این شرایط به‌راحتی کار نمی‌کند و دنده‌ها تعویض نمی‌شوند، این امر می‌تواند منجر به مشکلات جدی ازجمله تصادفات مرگبار شود. اگر در حال پرواز در بزرگراه هستید و ماشین شما ناگهان به حالت خنثی تغییر می‌کند یا زمانی که نیاز به کاهش سرعت دارید، دنده را کاهش نمی‌دهد، واضح است که چگونه می‌تواند پایان بدی داشته باشد.

 

آیا یک TCM بد می‌تواند باعث روشن نشدن خودرو شود؟

نه محتمل نیست ماژول کنترل گیربکس زمانی را تنظیم می‌کند که گیربکس دنده‌ها را تعویض کند، اما اگر معیوب باشد نباید تأثیری روی راه‌اندازی خودرو داشته باشد. اگر وسیله نقلیه شما روشن نمی‌شود، احتمالاً مشکل دیگری است.

 

تعویض ماژول کنترل گیربکس چقدر طول می‌کشد؟

اگر خودتان کار را انجام می‌دهید و ابزار لازم را دارید، بسته به اینکه چند قسمت دیگر موتور درراه است و نیاز به جدا کردن آن‌ها دارد، تعویض TCM نباید بیش از 10 تا 20 دقیقه طول بکشد. به TCM بروید

 

آیا یک ماژول کنترل گیربکس نیاز به برنامه‌ریزی دارد؟

نه این‌طور نیست. سازنده قبلاً آن را برنامه‌ریزی کرده است. اگر TCM مناسبی را برای سال، ساخت و مدل وسیله نقلیه خود خریداری کرده‌اید، باید بدون برنامه‌ریزی اضافی به‌خوبی کار کند.

دشتی
دشتی

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی به‌عنوان یک از مراکز تعمیر و سرویس تخصصی گیربکس اتوماتیک انواع خودروها در ملارد شناخته می‌شود، در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی کلیه خدمات با ضمانت‌نامه کتبی ارائه می‌شوند. خودروبر رایگان، قیمت‌های مناسب و کارشناسان خبره مجموعه‌ی ما نکات قوت تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی در مقایسه با سایر تعمیرگاه‌ها در حوزه گیربکس اتوماتیک هستند.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک یا انجام سرویس های دوره ای گیربکس، با کارشناسان ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

———————————————————

راه های ارتباطی با تعمیرگاه گیربکس دشتی

موبایل (دشتی): ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

اینستاگرام: gearbox_dashti@

کانال آپارات تعمیرگاه گیربکس دشتی

کانال یوتوب تعمیرگاه گیربکس دشتی

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

———————————————————–

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

هادی دشتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای لوکس در این مرکز با ضمانت ۱۲ ماهه انجام می‌شود و کیفیت قطعات استفاده شده برای تعمیر گیربکس خودرو شما تماما درجه یک می‌باشند.

تعمیرگاه گیربکس دشتی بصورت تخصصی فقط در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک فعالیت می‌کند و در صورت نیاز قطعات مورد نیاز برای همکاران در اقصی نقاط ایران ارسال می‌شود.

برای استعلام موجود بودن قطعه مورد نظر تماس بگیرید تا در اولین فرصت با پست به آدرس شما در هر نقطه ای از ایران ارسال شود.

دشتی: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *