تعمیرگاه گیربکس در هشتگرد

تعمیرگاه گیربکس

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

گیربکس اتوماتیک به موتور خودرو اجازه می‌دهد تا در محدوده سرعت باریکی کار کند، همان‌طور که موتور به درجات بالاتری از گشتاور دست می‌یابد (گشتاور قدرت چرخشی موتور است) با توجه به عملکرد و نقش گیربکس اتوماتیک در خودرو، این قطعه در معرض خرابی و آسیب بیشتری قرار دارد، تعمیرگاه گیربکس در هشتگرد با توجه به این مورد و تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو ایجادشده است.

 

نقش گیربکس اتوماتیک در خودرو چیست؟

گیربکس یکی از اجزای اصلی تشکیل‌دهنده ساختار حرکتی خودرو است، اما قدرت “واقعی” در یک گیربکس اتوماتیک از کجا می‌آید؟ قدرت واقعی در هیدرولیک تعبیه‌شده در بدنه گیربکس ازجمله پمپ، شیرهای مختلف و  نهفته است. پمپ روغن گیربکس را از مخزن واقع در پایین گیربکس می‌کشد و آن را به سیستم هیدرولیک تغذیه می‌کند تا کلاچ‌ها و باندهای درون آن را فعال کند. علاوه بر این، چرخ‌دنده داخلی پمپ به محفظه بیرونی مبدل گشتاور متصل می‌شود.

این به آن اجازه می‌دهد تا با همان سرعت موتور خودرو بچرخد. چرخ‌دنده پمپ بیرونی مطابق با چرخ‌دنده داخلی می‌چرخد ​​و به پمپ اجازه می‌دهد تا روغن را ازیک‌طرف به سمت بالا بکشد درحالی‌که از طرف دیگر آن را به سیستم هیدرولیک می‌رساند.

گاورنر، که حاوی یک سوپاپ فنری است، هر چه وسیله نقلیه سریع‌تر حرکت کند بیشتر باز می‌شود. این به هیدرولیک گیربکس اجازه می‌دهد تا روغن بیشتری را در سرعت‌های بالاتر وارد کند. یک گیربکس اتوماتیک از یکی از دو نوع دستگاه استفاده می‌کند، سوپاپ دستی یا مدولاتور خلاء، برای تعیین میزان سختی موتور، افزایش فشار در صورت لزوم و ممنوعیت استفاده از دنده‌های خاص بسته به نسبت دنده در حال استفاده است.

 

خدمات تعمیرگاه گیربکس هشتگرد

با نگهداری صحیح گیربکس، صاحبان خودرو می‌توانند انتظار داشته باشند که تا پایان عمر خودرو دوام داشته باشد. یک سیستم بسیار بادوام، یک گیربکس اتوماتیک از بخش‌های مختلفی ازجمله مبدل گشتاور، چرخ‌دنده‌های سیاره‌ای و درام کلاچ برای تأمین نیروی چرخ‌های محرک خودرو و حفظ آن در سرعت موردنظر استفاده می‌کند.

هنگامی‌که با گیربکس اتوماتیک مشکل دارید، از یک مکانیک کمک بگیرید تا سطح روغن را حفظ کند، آن را ازنظر آسیب بررسی کند و در صورت لزوم آن را تعمیر یا تعویض کنید.

 

مسائل رایج و علائم مشکلات گیربکس اتوماتیک

برخی از مشکلات رایج‌تر مرتبط با گیربکس معیوب عبارت‌اند از:

  • عدم پاسخ، یا تردید، هنگام قرار دادن وسیله نقلیه در دنده. این معمولاً نشان‌دهنده لغزش درون گیربکس است.
  • گیربکس انواع ناله‌ها، صدای ناله‌ها و زمزمه‌های عجیب‌وغریب را ایجاد می‌کند. از مکانیک بخواهید که خودروی شمارا در هنگام ایجاد چنین صداهایی بررسی کند تا مشخص کند مشکل از کجاست.
  • نشت روغن نشان‌دهنده مشکلات بزرگ‌تر است و باید هر چه سریع‌تر از مکانیک بخواهید این مشکل را برطرف کند. روغن گیربکس مانند روغن‌موتور نمی‌سوزد. بررسی منظم سطح روغن توسط مکانیک می‌تواند به رفع مشکل احتمالی قبل از شروع آن کمک کند.
  • بوی سوختگی، به‌خصوص از ناحیه گیربکس می‌تواند نشان‌دهنده سطح بسیار پایین روغن باشد. روغن گیربکس دنده‌ها و قطعات گیربکس را از گرم شدن بیش‌ازحد محافظت می‌کند.
  • چراغ چک موتور همچنین می‌تواند نشان‌دهنده مشکل در گیربکس اتوماتیک باشد. از یک مکانیک بخواهید که عیب‌یابی را انجام دهد تا مشکل دقیق را پیدا کند.

تعمیر و بررسی چراغ چک موتور

چراغ چک موتور می‌تواند یکی از گیج‌کننده‌ترین هشدارها در مجموعه داشبورد شما باشد، زیرا هیچ توضیحی در مورد اینکه چرا به‌طور ناگهانی باید موتور خود را بررسی کنید ارائه نمی‌دهد. به نظر می‌رسد شوم است و می‌تواند به‌اندازه یک مبدل کاتالیزوری ناکارآمد یا به‌اندازه شل شدن درپوش گاز بی‌اهمیت باشد.

نحوه کار این سیستم:

مکان و رنگ چراغ چک موتور بسته به‌وسیله نقلیه متفاوت است، اما در بیشتر موارد این چراغ هشدار داشبورد است که زرد و شبیه موتور است. ممکن است کلمه “چک” را در طرح ادغام کرده باشد یا نداشته باشد.

این نشانگر بخشی از سیستم تشخیص داخلی (OBD-II) است و در همه موارد نشان‌دهنده مشکل در سیستم آلایندگی شما است. اساساً این‌یک سیستم نظارت بر انتشار است. نشانگر Check Engine ثابت می‌ماند یا چشمک می‌زند.

  • اگر نشانگر چشمک می‌زند، وضعیت معمولاً جدی است، مانند آتش زدن شدید موتور. این به سوخت نسوخته اجازه می‌دهد تا به سیستم اگزوز ریخته شود و دمای مبدل کاتالیزوری شمارا به نقطه شکست برساند. سرعت ماشین را کم کنید، یک مکان امن برای توقف پیدا کنید و از یک مکانیک برای تشخیص درخواست کنید.
  • از طرف دیگر یک چراغ ثابت یک وضعیت اضطراری نیست . می‌توانید به رانندگی ادامه دهید، اما باید در اسرع وقت با یک مکانیک قرار ملاقات بگذارید.

چراغ چک موتور همیشه نشان‌دهنده بروز آسیب مستقیم در خودرو موتور خودرو نیست، گاهی اوقات روشن شدن چراغ چک موتور نشان‌دهنده بروز مشکل و آسیب در گیربکس اتوماتیک خودرو یا اتصالات آن با گیربکس خودرو است.

سرویس چراغ چک موتور

چشمک زدن چراغ چک موتور نشان‌دهنده یک مشکل مهم است، درحالی‌که یک نور جامد وضعیت غیر اضطراری را منعکس می‌کند. هنگامی‌که شل بودن درپوش گاز را رد کردید، ضروری است که مکانیک در اسرع وقت مشکل را تشخیص دهد.

فلاش سیستم خنک‌کننده گیربکس

سیستم خنک‌کننده شما چیزی است که ماشین شمارا از داغ شدن بیش‌ازحد جلوگیری می‌کند. با گردش مخلوطی از آب و روغن خنک‌کننده در موتور کار می‌کند. باگذشت زمان، مخلوط خنک‌کننده با رسوب و زنگ‌زدگی آلوده می‌شود، که می‌تواند اجزای سیستم خنک‌کننده را مسدود کرده و به آن آسیب برساند. شستشوی سیستم خنک‌کننده اساساً کل سیستم آلاینده‌ها را تخلیه می‌کند و مخلوط خنک‌کننده را با روغن خنک‌کننده تازه و آب جایگزین می‌کند.

مکانیک شما روغن را تخلیه می‌کند، سیستم را با پاک‌کننده خنک‌کننده تمیز می‌کند و از آب برای خارج کردن روغن خنک‌کننده باقی‌مانده استفاده می‌کند. پس از تمیز کردن سیستم، مکانیک آن را با روغن خنک‌کننده جدید پر می‌کند. این فرآیند مؤثر و یک روش صنعتی تائید شده برای شستشوی سیستم خنک‌کننده خودرو شما است.

چگونه انجام می‌شود:

  • فلاش شیمیایی را روی رادیاتور نصب کنید
  • ماشین را به دمای عملیاتی برسانید
  • روغن خنک‌کننده قدیمی را تخلیه کنید
  • دریچه را ببندید و دوباره با آب پرکنید
  • روند را تکرار کنید
  • رادیاتور را با مخلوط 50/50 خنک‌کننده و آب پرکنید
  • نشتی و عملکرد فن را بررسی کنید

توصیه ما:

  • برخی از خودروها مجهز به سیستم حسگر کم خنک‌کننده هستند. در صورت روشن شدن این چراغ، خودروی خود را ازنظر نشتی یا سایر دلایل احتمالی سطح پایین روغن خنک‌کننده بررسی کنید.
  • برنامه تعمیر و نگهداری خدمات ارائه‌شده توسط سازنده را دنبال کنید تا روغن خنک‌کننده را در فواصل منظم تعویض کنید. به‌طورکلی، تعویض روغن خنک‌کننده هر 40000 تا 50000 کیلومتر توصیه می‌شود.

علائم رایجی که نشان می‌دهد باید سیستم خنک‌کننده را شستشو دهید چیست؟

  • بررسی کنید چراغ هشدار موتور روشن است
  • چراغ هشدار کم خنک‌کننده روشن است
  • موتور بیش‌ازحد گرم می‌شود

این سرویس چقدر اهمیت دارد؟

فلاش سیستم خنک‌کننده بخش مهمی از نگهداری پیشگیرانه است و به سالم نگه‌داشتن خودرو و در جاده کمک می‌کند.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی و تعمیر گیربکس تخصصی

در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی تمامی موارد نام‌برده شده از بررسی چراغ چک موتور خودرو، فلاش گیربکس، تعویض روغن گیربکس، سرویس گیربکس اتوماتیک، تعمیر داخلی گیربکس و تمامی مشکلات ممکن است سبب خرابی گیربکس اتوماتیک نوبت توسط کارشناسان ما در ابتدا بررسی و سپس به‌صورت کامل تعمیر و رفع می‌شوند. تمامی خدمات با ضمانت‌نامه کتبی یک‌ساله و پشتیبانی ارائه می‌شوند.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک یا انجام سرویس های دوره ای گیربکس، با کارشناسان ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

———————————————————

راه های ارتباطی با تعمیرگاه گیربکس دشتی

موبایل (دشتی): ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

اینستاگرام: gearbox_dashti@

کانال آپارات تعمیرگاه گیربکس دشتی

کانال یوتوب تعمیرگاه گیربکس دشتی

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

———————————————————–

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

هادی دشتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای لوکس در این مرکز با ضمانت ۱۲ ماهه انجام می‌شود و کیفیت قطعات استفاده شده برای تعمیر گیربکس خودرو شما تماما درجه یک می‌باشند.

تعمیرگاه گیربکس دشتی بصورت تخصصی فقط در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک فعالیت می‌کند و در صورت نیاز قطعات مورد نیاز برای همکاران در اقصی نقاط ایران ارسال می‌شود.

برای استعلام موجود بودن قطعه مورد نظر تماس بگیرید تا در اولین فرصت با پست به آدرس شما در هر نقطه ای از ایران ارسال شود.

دشتی: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *